donderdag 8 mei 2014

Mijn Bibliotheek: een nieuwe manier om je boeken te verlengen, te reserveren en toegang te krijgen tot e-boeken en krantenarchief

Meld je nu aan bij Mijn Bibliotheek en maak het jezelf gemakkelijk...
Want met een Mijn Bibliotheek-profiel kan je (bijna) alles!


-       Een e-boek lenen

-       De boeken van al je gezinsleden verlengen: één keer inloggen en je ziet de uitleningen van al je gezinsleden

-       Materialen reserveren én je gewenste afhaallocatie kiezen

-       Op je computer thuis toegang krijgen tot het online krantenarchief van de bib

-       Al  je lidmaatschappen van verschillende bibliotheken met één login beheren

Gedaan met al die verschillende barcodes en paswoorden om in te loggen. Maak een profiel aan en onthoud vanaf nu één enkele gebruikersnaam en paswoord.

Bovendien krijg je met Mijn Bibliotheek toegang tot de digitale collecties van de bib: op dit moment zijn dat het online krantenarchief en de e-boeken, daar kunnen later nog andere mogelijkheden bijkomen.

Vanaf maandag 5 mei kan je een profiel aanmaken op mijn.bibliotheek.be.

Hoe werkt het?

-       Je logt de eerste keer in met je barcode en paswoord van de bib.

-       Daarna kies je zelf een gebruikersnaam en paswoord en vult een aantal persoonlijke gegevens in.

-       Heb je gezinsleden die ook lid zijn van de bib, dan kun je hun lidmaatschap aan dit profiel toevoegen.

-       Ben je lid van een andere bibliotheek, dan kun je dit lidmaatschap ook aan je profiel toevoegen.

-       Vanaf dan zijn al je bibliotheekgegevens onder één login verzameld en kan je heel eenvoudig voor iedereen van je gezin het lidmaatschap beheren. Je ziet de openstaande bedragen, kan boeken reserveren en verlengen.

-       Ben je je paswoord vergeten of heb je andere vragen over Mijn Bibliotheek? Kom dan naar de bib of bibus, we helpen je met veel plezier!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten